Puteri Istimewa Kami

Assalamualaikum.

Mesti semua tertanya-tanya kan kenapa tiba-tiba Sue bercerita tentang Cleft Lip pula.

Sesiapa yang dah baca entri Pengenalan kepada Cleft Lip ini pasti sudah mengetahui bahawa Sue dah mentioned yang anak Sue mempunyai cleft lip. Sue bernasib baik kerana Humairah hanya cleft lip dan tidak melibatkan palate. Jika tidak mungkin lagi susah untuk baby Humairah menyusu. Sue juga yang menangis nanti, tengok dia tak boleh menyusu seperti bayi lain yang normal.

Untuk kehamilan kedua ini Sue tidak di diagnosis menghidap kencing manis tetapi menghidap HB low. Sue tidak pasti sama ada keturunan nenek moyang Sue ada cleft lip ini ataupun tidak. Setakat yang Sue tahu tiada. Sepanjang kehamilan juga tiada tanda-tanda yang menunjukkan baby Sue cleft lip even semasa scan pun tiada nampak cleft lip tersebut.

Ini sudah ketentuan-Nya. Humairah dilahirkan dengan cleft lip. Tapi it's ok. Sue terima ini sebagai dugaan dan ujian Allah swt untuk kami sekeluarga. Kehadiran Humairah menambahkan lagi seri keluarga kami walaupun dia antara bayi yang mempunyai cleft lip. ^__^

Alhamdulillah juga Hadirah, si kakak dapat menerima keadaan adiknya dengan baik walaupun pada mulanya dia agak pelik melihatkan keadaan adiknya sebegitu rupa ketika dilahirkan. Hadirah bertanya itu dan ini. Ketika inilah Sue dan Mr. Akoy diuji untuk menjawab segala pertanyaan si kakak.


Walaubagaimanapun Hadirah sangat menyayangi adiknya. Orang lain tak boleh usik atau sakat adiknya, kalau tidak dia akan marah orang itu balik.

Comel tau mereka dua beradik ni... ^___^




Semalam Sue dah ke PPUM untuk bertemu dengan doktor bahagian pembedahan plastik. So doktor dah bagi date untuk operation bulan Mac ini. Moga segalanya berjalan lancar.

Wassalam.

4 comments:

  1. Semoga operation adik Humairah berjalan lancar..Amin

    ReplyDelete
  2. semoga semuanya bjlan lancar...xpe zmn skrg dh cnggih..hai bb..

    ReplyDelete
  3. Ok jugak Hadirah dah tinggal bersama, boleh tolong tengok2 kan adik.

    ReplyDelete
  4. masha dh lama xbukak blog..bru tau pasal baby humairah ni..semoga baby cepat sembuh ye sue..dan semoga segalanya dipermudahkan olehNya..Aminn..

    ReplyDelete