Persiapan Rumah Sebelum Bersalin

Assalamualaikum. Hai readers!

Hari Sabtu macam ni Sue tak ke mana sebab Mama dan Abah datang dengan adik dan adik ipar juga.. Hantar anak-anak Sue balik ke sini lepas seminggu Atok mereka ambil minggu lepas bawa balik ke KKB.

Dah alang-alang Mama dan Abah ada, mereka berdua tolong Sue mengemas rumah.. Opppssss.. bukan apa.. Sue dah sarat sangat so dah tak larat nak buat kerja-kerja berat. Setakat menyapu sampah, masak, cuci pinggan tu boleh la lagi.. Tapi tu pun kalau mengemas dan menyapu cuma weekend atau hari Jumaat saja. Sidai kain baju biasanya Mr. Akoy tolong buat. Uruskan anak-anak juga banyak Mr. Akoy yang buat lepas dia balik kerja. Sue banyak rest je sekarang ni sebab sakit pinggang, perut dan belakang. Kadang-kadang tu lepas Isya' dah tertidur walaupun anak-anak belum tidur lagi.. "-__-

Mama Abah tolong cucikan langsir, tingkap, sliding door dan sebagainya yang berat-berat. Sebab Sue nak mengemop lantai pun tak boleh. Mr. Akoy pula baru nak sembuh dari sakit kaki. Pun tak boleh nak buat banyak kerja berat juga. Huhu..

Masa nak sidai langsir bilik Sue, baru perasan yang benang emas dari langsir tu tertanggal dan jadi serbuk-serbuk halus berkilat-kilat.. Alahai.. sayangnya.. Terus takde mood nak pakai langsir tu balik walaupun cantik.. lepas kering, minta Abah Sue buang je.. Pejam mata buang je.. -__-"

Kebetulan Adik Sue nak ke GM Klang dan Mama pun nak ikut sekali, so Sue pun kirim beli tikar plastik untuk ganti tikar di ruang tamu yang dah koyak-koyak dek kerana Humairah suka koyakkan tikar tu. Sekali jalan beli langsir bilik Sue la dah alang-alang ke GM Klang tu..


Ni la langsir bilik Sue yang baru.. Jadi la.. Murah-murah je.. Terberkenan pulak dengan warna biru ni.. Hihi..

Adik Sue bagi banyak pilihan warna. Mulanya nak pilih purple tapi tengok biru + sliver ni macam cantik pulak.. terus pilih yang ini daripada yang banyak-banyak Adik bagi tu..





RM68 untuk 2 panel langsir. So ok la.. Cukup untuk langsir bilik Sue ni.. Mama Sue nak tolong jahitkan langsir dah tak sempat dah.. nak cari kain lagi, nak cari masa menjahit lagi dengan keadaan dia tak berapa sihat dan matanya pun macam ada rabun sedikit. Lagipun Mama Sue jadi pengasuh anak orang juga di KKB tu.. So masa sangat terhad. Jadinya, beli dah siap je la senang.. Kesian juga kat Mama kalau nak menjahit semata-mata satu tingkap bilik je kan..

Terima kasih kat Mama dan Abah tolong kemas rumah sebagai persiapan sebelum bersalin.. Moga Allah swt membalas jasa kalian berdua. Love both of you!

Sekarang tinggal nak buat persiapan akhir sebelum bersalin je lagi.. ada beberapa barang baby dan barang Sue tak beli lagi.. Ingatnya esok nak shopping.. >.<

Nanti Sue update lagi ya..

Thanks semua!

Wassalam.


No comments:

Post a Comment