Episod Baru Kehidupan

1 comment :
Assalamualaikum.

Hari kedua, bulan pertama, tahun 2016.

Hari ini juga merupakan suatu permulaan dan suatu pengakhiran sebuah episod kehidupan. Sedih, gembira, risau, bimbang, excited semuanya bercampur aduk. Macam-macam rasa yang ada. Banyak yang difikirkan. Yang baik mahupun buruk untuk suatu permulaan episod kehidupan kami ini. 

Semoga segala keputusan yang dibuat ini yang bakal mengubah segalanya akan dipermudahkan oleh Allah swt. Mudah-mudahan... Aamiin..

Hari ini Sue akan pulang ke Shah Alam dengan membawa puteri-puteri kami bersama-sama. Setelah 4 tahun tidak tinggal bersama dengan Hadirah, hari ini melakar sejarah apabila Hadirah akan mula tinggal dengan kami. Suatu permulaan episod kehidupan yang baru. Suatu pengalaman yang baru yang bakal ditempuhi oleh kami.

Sedih. Siapa yang tak sedih. Orang yang paling sedih sekarang ini adalah ayah Sue. Dia terlampau sayangkan cucu-cucunya. Setiap hari sebelum keluar bekerja, mesti dia akan bermain dengan cucu-cucunya. Setiap pagi juga, tanpa pengetahuan orang lain, dia akan menangis sendirian mengenangkan selepas ini tiada lagi gelak tawa cucu-cucunya yang selalu menghiburkan hatinya sebelum keluar bekerja. T___T 

* sesi mengemas baju semalam dan adegan airmata berlangsung sekali *

Tidak cukup dengan waktu sebelum keluar bekerja, sehari mesti dua atau tiga kali dia akan pulang untuk menjenguk cucu-cucunya. Ok, part ini Sue memang sedih. Tapi ini keputusan Sue dan Mr. Akoy untuk memelihara anak-anak kami bersama-sama setelah 4 tahun Hadirah tidak tinggal bersama kami. Kali ini kami nekad untuk membawa Hadirah pulang. Biarlah kelam kabut macam mana sekalipun, kami tetap mahu anak-anak kami tinggal bersama-sama sehingga akhir hayat kami.

Shah Alam dan KKB bukannya jauh mana pun. Kami tetap akan pulang ke KKB sekali-sekala untuk anak-anak kami melepaskan rindu dengan Atok dan Oninya. Kejam namanya memisahkan cucu-cucu kesayangan Atok dan Oni kan? Kami taklah sekejam itu. Abah Mama masih boleh datang ke Shah Alam kalau rindukan cucu-cucunya.. kan..

* Baru 30% barang Hadirah.. Sambung mengemas hari ini.. Macam nak kena ada kereta besar sebiji je ni.. Huhu.. *

Cuma harapnya Hadirah dapat adapt situasi baru ini. Esok Hadirah akan ke sekolah baru untuk menjalani orientasi sekolah. Sebenarnya, Hadirah tak nak ke sekolah baru. Banyak kali juga dia cakap "tak nak sekolah kat tempat mummy.." tapi Sue buat tak layan je..

For sure dalam seminggu dua ini, Hadirah akan menangis bila nak ke sekolah. Untuk minggu yang pertama ini, Mr. Akoy bercuti untuk menghantar dan mengambil Hadirah memandangkan Sue masih belum habis berpantang. -___-"

Moga-moga perjalanan hidup kami ini diberkati oleh Allah swt dan moga kami dilimpahi rahmat & rezeki olehNya.

Esok cerita apa pula ye Hadirah dan sekolah barunya... Kita tunggu la esok macam mana rupanya ke sekolah baru yang dia tak nak tu.. Huhu..

Wassalam.

My Main 2016 Resolutions

1 comment :
Assalamualaikum.

First of all, Happy New Year 2016!!

I'm so sorry because it is such a long time I didn't write any new entry since my last entry (1st September 2015 perhaps?). I'd loved to write in my blog but the "blogging mood" is far, far away.. T__T Everyday I have this feeling --> I have many idea pop out in my mind but my hand is too lazy to write it and my heart is too hurt to feel it.. Oh my! Why this is happened to me?

I don't know why I become like that even though every single day I open my blog and your blog (my dear blogger friends..) but I don't have any feeling to leave a comment and blogging about everything that happened in my life through out the year of 2015.. 

Oh my God! Please.. make me feel good about blogging again.. -__-"

So, for the new year 2016, I hope I will be more disciplines when it come to writing in my blog.. Please.. pray together with me ^__^

As for a start, here are my main 2016 Resolutions. This is just a part of my 2016 resolutions and I have more resolutions and objectives to achieve within a year. Hopefully all my resolutions and my objectives will be successfully achieve through out the year.. 

Pray for it Sue! You can do it! Keep it up! Don't give up! 
Yeah!!

Main 2016 Resolutions :-

1. To be able to trust God fully keeping my faith.
2. To perform sunat prayers and do more charity work.
3. To teach my lovely daughters the wonders of life.
4. Read on knowledge that would make my work more interesting.
5. Attend social gatherings, reunions and fulfill wedding/party invitations.
6. Prepare a decent meal to feed my family at least for one meal a day.
7. Send surprise parcel to my loves one and also my besties.
8. I hope I can be a more forgiving person on 2016 for people who mistreated me and show more appreciation to those people who care about me.
9. Make the effort to spend quality time with  my family and make them happy.
10. Learn new skills and make new friends.
11. Will seriously start journaling (even though I don't know how to start it yet).
12. To be more organised in handling my own family and myself.
13. Get fit and maintain a healthy lifestyle.
14. Read at least a book a month.
15. Blog - an entry per day at least.

So this is part of my resolutions and objectives.

Actually, I already divided all of my resolutions and objectives into small group such as family, life, personal, financial and etc. So I have more focus onto every group and hopefully every single things that I've jot down, I will successfully achieve it.

May Allah ease my 2016 journey.. ^__^ aamiin..

* planner from Paperdorable - Dream Planner (Pink Flamingo) *

Wassalam.