Terguris Perasaannya..

Assalamualaikum. Cinta.

Semua insan yang mempunyai hati, pasti ada perasaan yang terguris dalam hati itu. Jika tak banyak, sedikit itu tetap ada.. Namun, bagaimana untuk meluahkan apa yang dipendam tanpa mengguriskan perasaan orang lain?



Keluh kesah setiap hari tak mampu membuang perasaan terguris itu.. Hanya memendam perasaan sendirian.. Kalaulah boleh diputarkan masa, alangkah baiknya. Sudah pasti perasaan sebegitu tidak akan timbul..

Alahai hati..kasihan pada dirimu.. Menanggung beban terlampau banyak. Hingga kadang-kadang otak juga seperti kurang rasional. Maka, anggota badan yang lainnya juga bertindak di luar kawalan. Bukan salah hati itu.. Kuasa Allah swt.. sekeping hati yang kecil itu mampu menanggung beban yang banyak.. Alangkah luar biasanya kekuatan hati itu..

Perasaan yang ada sekarang ini amatlah sukar untuk diluahkan. Apakah harus melukakan orang lain demi sebuah kebenaran? Bahagiakah hati itu setelah melukakan sebuah perasaan?

Tiada jawapan yang pasti..namun hati ini akan menanggungnya hingga suatu hari nanti ianya rebah sendiri.. Andaikata suatu hari nanti roh ini telah berpisah dengan jasadnya, maka di situlah pengakhiran sebuah penderitaan..


Ya Allah, peluklah hati ini. Di saat aku mulai rasa gelisah. Dalam penantian penuh kesabaran ini. Rindu ini keranaMu ya Illahi...


Wassalam..
posted from Bloggeroid

1 comment: