Tunggu Papa Balik... Bijak!

Assalamualaikum. Cinta.

Call Mama.. Nak cakap dengan Hadirah.. Tapi dia tak nak cakap pulak dah.. 
Dengar dia jerit je.. -__-'

Hadirah : Nak makan..

Hishhh.. bertuah betul budak ni.. Dengan mummy dia pun dia tak nak cakap..

Mama kata Hadirah tak nak makan ubat batuk.. Tau la kaler ubat tu jernih macam air masak je.. -__-'

Mama ambik ubat asma bagi kat dia.. Ubat ni ubat tablet.. rasa oren.. sedap la kan..

Onie : Kakak.. Nah.. Onie ada ubat ni.. Ubat Onie.. sedap..
Hadirah : Ok (sambil pegi dapur ambik bekas ubat Onie)
Hadirah : Onie.. 
Hadirah : Meh.. 
Hadirah : Duduk sini..
Onie : Buat ape?
Hadirah : Kelah..

Hahaha.. adoiyai..

Bila time makan ubat yang lain pulak yang cair ok pulak.. Cuma ubat batuk yang kaler jernih tu je dia tak nak..

Onie : Kakak.. Meh makan ubat ni..
Hadirah : (Ambik botol ubat batuk, simpan dalam plastik)
Hadirah : Tak nak..
Onie : Kenapa tak nak?
Hadirah : Tunggu papa balik..
Onie : Tunggu papa balik lambat lagi.. Makan la ubat ni dulu..
Hadirah : Tak nak.. Tunggu papa balik.. (gaya dah macam orang tua..)

Haishhh.. ni nak ngelat la ni kan.. Ubat tu tak sedap.. Payau payau manis rasanya..
Hadirah ni..tak nak ngaku ubat tu tak sedap, nak tunggu papa balik la baru nak makan ubat.. Bijak alasan dia tu.. kemain lagi kan.. -__-'

*Rindu kat awak la dak kecik!!!!*


Mummy : tersengih sorang-sorang... sambil layan KBBA.. kikikikikiki..

Wassalam..

No comments:

Post a Comment